Welcome to the club.
- Social engineering.
- Hacker anonimiteit.
- VPN.
- Systeem gijzeling.
Cybercriminaliteit. Een enorm onderschat probleem. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Uit onderzoek blijkt dat 60% van de bedrijven te maken krijgt met cybercriminaliteit. Naar schatting zal 20% van deze bedrijven worden gehackt. Op dit moment vindt zelfs elke 39 seconden een hack plaats. Een schrikbarend percentage van 70% tot 90% hiervan komt door jou. De werknemer. De mens. Onwetendheid. Beïnvloedbaarheid. Slordigheid. Dit staat bekend als social engineering. Een hacker heeft jou namelijk al lang op het oog voordat de hack daadwerkelijk plaatsvindt.
Met Cyber Crime The Game creëren we binnen 2,5 uur bewustwording en een enorm draagvlak voor cybercriminaliteit met het krachtigste hulpmiddel: gamification. Eenmalig. Eenvoudig om te implementeren en te verspreiden onder je medewerkers. Want dat is de doelgroep van deze game. Niet de cyber expert, de IT-afdeling. Maar de gemiddelde medewerker die werkt met een computer en vaak het doelwit van een hack(er) is. De mens is en blijft de cruciale schakel. We focussen ons dus niet op technische beveiliging. Maar op het menselijke gedeelte. Wat zijn de gevaren en hoe kun je die (eenvoudig) tackelen.
In de game laten wij je kennismaken met een hacker. Hij neemt je mee op reis. Een reis die je nooit meer zult vergeten. Je gaat onderweg ook slachtoffers maken. Zo zie je voor het eerst zowel de dader- als wel de slachtofferkant! Ontdek de gevaren van phishing, spearphishing, ceo fraude, en veel meer. Altijd gericht op menselijk kant. Social engineering. Dat is waar de game omdraait. Inclusief nieuwe levels met chatgpt én AI (deepfakes, van jouw éigen collega’s)
Wij zijn internationale game developers met 10+ jaar ervaring in gamification. Samen met Dick, die CISSP en CISM gecertificeerd is, hebben we Cyber Crime The Game ontwikkeld. Op een laagdrempelige wijze trekt deze game je volledig in de wereld van hacking. Door zijn 10+ jaar ervaring in cybersecurity weten we dat een losstaande e-learning of workshop intrinsieke motivatie mist. Gamification, met competitie-elementen en storytelling, zorgt wel voor een sterke bewustwording en stimuleert om de volgende stap te zetten in cyber awareness.
Of het nu gaat om een kick-off, onboarding of het creëren van draagvlak voor cybercriminaliteit. Cyber Crime The Game maakt jouw bedrijf bewust van cybercriminaliteit. Benieuwd naar ons achtergrondverhaal? Wij maken graag kennis met je!
Deze quote van Sun Tzu is precies de essentie van de game. Wij bieden voor het eerst beide perspectieven van het verhaal aan. Kruip in de huid van een echte hacker en ontdek direct wat dit voor effect heeft bij de slachtoffers.
Speel hier de demo!